Новини

09-02-2016

Скасування витягу з Реєстру нерухомості викликала широкий громадський резонанс, – партнер «Спенсер і Кауфманн» О.Федотова

Сьогодні доказом державної реєстрації права власності є запис у Реєстрі, а інформація з нього надається в електронній формі або, за бажанням, в паперовій, при цьому вони мають однакову юридичну силу.

Нові правила реєстрації нерухомості для UBR прокоментувала партнер, керівник практики нерухомості і земельного права АО «Спенсер і Кауфманн» Олександра Федотова.

«До 1 січня 2016 року у підтвердження реєстрації права видавався витяг з Реєстру на фірмовому бланку з підписом і печаткою реєстратора. Норма, що скасовує даний витяг, викликала широкий громадський резонанс, що, власне, було прогнозовано, – розповіла вона. – У нашій країні наявність різного роду документів саме в паперовій формі є традицією, тим більше, коли це стосується нерухомості ».

Незважаючи на зміну форми документа, як і раніше, державна реєстрація права власності здійснюється на підставі правовстановлюючих документів.

«У разі виникнення спору щодо права власності або інших речових прав, а також їх обтяжень, доказом буде не тільки запис про реєстрацію права, а й документи, на підставі яких такий запис було зроблено, наприклад, нотаріально завірений договір купівлі-продажу. Якщо запис був зроблений без належних документів, він може бути скасований в судовому порядку. Крім того, закон вводить процедуру адміністративного оскарження дій державних реєстраторів», – підкреслила О.Федотова.

Таким чином, відсутність паперового витягу з Реєстру не створює проблеми при оскарженні прав власності. Але і його наявність не захищає власника на сто відсотків.

Незалежно від того, що відповідно до закону держава, здійснюючи реєстрацію, має офіційно підтверджувати права і відповідно брати на себе ризики за недостовірність даних реєстру, на практиці такі ризики, як і до 1 січня 2016 року, лягають на плечі правовласника.

Усі новини